BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics

Wednesday, August 26, 2009

DIARI KEM BAHASA ARAB

Alhamdulillah, akhirnya kursus bahasa Arab / persediaan telah tamat dgn sempurna. Aku sbg hamba Allah bersyukur kerana sepanjang 5 minggu(33 hari) kursus itu dijlnkan, pelbagai pengalaman brmkna telah aku lalui disamping mendalami ilmu bahasa Arab . Mula-mula tiba di Rumbia Resort, Paka, perasaan ku menjadi tidak menentu. kadang-kadang perasaan gembira mendominasi badanku dan sebaliknya. kmudian kami diberi kunci rumah masing-masing. aku tnggal enam org serumah. ada yg tnggal 8 org serumah . kursus ini dibawah kelolaan kolej teras timur . kami selalu berhubung dan mnyatakan masalah kpd abg Di dan abg Wan sekiranya terdapat sebarang masalah. pada awalnya kami didedahkan dgn motivasi( penampilan diri ) yg dikendalikan oleh En Johar dan En Syawal . Mereka berdua merupakan org berpengalaman & pakar dlm bidang motivasi . apabila terdengar lagu Demi Matahariku, teringt muka En Johar krn dia sering mnggunakan lgu tersebut ketika sesi motivasi . En Syawal pula dgn Samurainya. kebtolan saya juga tertarik dgn aksi hebat Samurai dan Ninja ketika mnonton The Last Samurai . Katsumoto menentang habis-habisan musuh-musuhnya.. malas r nk cite pnjang..tgk sndri r cite tuuu..salah satu input pnting dr aktiviti Samurai ialah berdisiplin . kami diarahkan masuk ke dewan ikut pintu belakang . suasana gelap disinari dgn cahaya malap beberapa btg lilin. pada mulanya aku juga terkzut lihat "real" samurai dpn mata . namun , aku mula sedari , kemana perginya En Syawal kita..tiba-tiba hilang . hah! rupanya dia yg menyamar sbgai Samurai . tp cara dia cakap jepun, fuh , mnjadi..Kita alih topik lak, kami diajar oleh Ustaz Mourad dan Ustaz Fauzi . Ustaz Fauzi mngajar kami "nahu" manakala Uztaz Mourad ajar kami bahasa amiyyah. hishh, pd mulanya bebelit lidah nk sbut bahasa amiyyah..smpai ada kalangan kami yg tergelak-gelak .,,..tiba masa belajar "nahu" lak , rasa sakit kepala yg amat..(MUJURLAH ADA PANADOL) hehehe...namun segala itu , aku jadikan sbgai satu peluang bukan halangan . hari demi hari kami belajar dan berlatih, akhirnya, berjaya menguasainya..ptg-ptg lak main futsal..lpas tu mandi kolam.. hilangkan stress ... aku dr tak pandai berenang, dh pun pandai...tentang kwn lak, semua ok,yg laki-laki bereh blaka..cuma yg pompuan, aku takut nk tgur, mungkin dh sifat aku kot pemalu..bukan aku saje, geng laki-laki lain pown camtu gak nmpk..tp kalo ditanya, aku jwb slamba je ..takda r..gurau jer..pada majlis perpisahan, suasana jd suram..masing-masing bergmbar dan beri ucapan ringkas termasuk aku ..nak jadi ke cerita ,siapa punya idea lak, kitorang dibagi nama glamour.., lepas tu kitorang dikenakan BTN lak.."NANTIKAN RINGKASAN DIARI BTN"..........

0 comments: